در آستانه افتتاح نگارخانه سپنج سبزوار نگاهی به زمردهای هنر تصویری

در آستانه افتتاح نگارخانه سپنج سبزوار نگاهی به زمردهای هنر تصویری

سبزوار فردا پنجشنبه ۷ اسفند ۹۳ میزبان یکی از رویدادهای مهم هنری سال ۹۳ خواهد بود.
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، افتتاح نگارخانه سپنج که توسط دو تن از همشهریان فرهیخته و هنرمند سبزواری آقایان حمیدرضا امیری ثانی و محمود امیری ثانی راه اندازی شده است، بی شک بعد از تعطیلی دو نگارخانه مهم هنری این شهر به نام های اسرار در محل خانه فرهنگ دانشجو و نگارخانه فرهنگسرای آفتاب در سال های گذشته، یکی از مهمترین اتفاقات هنری سال ۹۳ در دیار سربداران خواهد بود.
به همین مناسبت، حسین خسروجردی نویسنده همشهریمان، روز گذشته، قبل از فرارسیدن موعد افتتاح رسمی نگارخانه سپنج، به بازدید از این نگارخانه رفته و طی یادداشتی کوتاه که برای مجله اسرارنامه ارسال کرده، این نگارخانه را به شرح زیر توصیف نموده است:

گالری سپنج و زمردهای هنر تصویری

در یک روز فرخنده و خردمند و در مراسمی که افتتاحیه نمایشگاه گروهی هنر تصویری است به گالری سپنج آمده ایم، تا از کوه های زمرد هنر هنرمندان سبزوار دیدن کنیم و سپس از جان مشتاق و پنجه هایی که جوهر عشقند و در جستجوی حقیقت، آرام نداشته اند از آن ها تجلیل کنیم.

یک گسترش پیشرونده و شایسته که دسترنج انسانی خویش را به تماشا گذاشته است و با عشق به تبار انسانی در دل هر نقاشی و خطوطی، عاطفه و اندیشه انسانی خویش را نهان داشته تا ما ان را دریابیم و به آن پناه بریم.

دراینجا گرمای کار با لبانی آرزومند و گلبرگ های جاودان هنر نقاشی و عکس، جای گرفته اند تا روشنی و جوهر جان هنر را ببینیم و به چکیده زندگی واقف شویم.

چه روز معصوم و برازنده ای است! یک رمزنامه، از نوشخند آدمی زادی که می خواهد نگذارد آن دل آرا، تنها بماند. باقیات زمانه ای که به رئالیسم هنری می پیوندد تا بهترین اسلوب و روش معرفت آموز و زیبایی شناسیِ دگرساز را به هنرمند هدیه کند و به بازتابِ نمونهِ وار زندگی بپردازد. هنر، آرمانی شایسته است که از پیوند مردم و استتیک (یا همان زیبایی شناسی) زاده می شود تا به بهروزی مردم، کمک نماید.بی گمان نقش معرفتی و تربیتی هنر، بسیار بالاست. تو گویی که به صد زبان می درخشد و اشتیاق تولید می کند. نوازشی به روی سرونازهایِ دلِ ما. چنین لطافت و شوقی همیشه باد.

حسین خسروجردی – اسفند ۱۳۹۳ سبزوار

Hossein

Recent Posts

Leave a Comment

Start typing and press Enter to search

0223082236-news0226112031-galleries-thumb1