نمایشگاهی که وزیر ارشاد دوبار از آن دیدن کرد

نمایشگاهی که وزیر ارشاد دوبار از آن دیدن کرد

نمایشگاهی که وزیر ارشاد دوبار از آن دیدن کرد / شهرداد روحانی و عاطفه رضوی درباره حراج تهران چه گفتند

پنجمین حراج تهران با فروش ۲۵ میلیارد و ۳۶۲ میلیون تومانی بار دیگر هنرهای تجسمی را به صدر اخبار رسانه های ایران برد؛ این حراج در فرصت چهار روزه برگزاری اش میزبان چهره های بسیار متنوعی بود؛ از دو حضور وزیر ارشاد تا مدیران بانکی و چهره های پرشمار هنری.
سرویس تجسمی هنرآنلاین: بخش نمایشگاهی حراج تهران عصر سه شنبه چهارم خرداد آغاز به کار کرد و علاقمندان فرصت داشتند تا پنجشنبه ششم خرداد از ۸۰ اثر پنجمین دوره این حراج دیدن کنند. در ساعت نخست افتتاحیه، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در هتل پارسیان آزادی به تماشای این نمایشگاه آمد و با استقبال دکتر علیرضا سمیع آذر مدیر حراج تهران قرار گرفت؛ همزمان با حضور وزیر ارشاد، چهره هایی مانند آیدین آغداشلو، سید محمد احصایی، سید محمد بهشتی، مرتضی کاظمی، پری صابری، جلیل رسولی، فرح اصولی، گیزلا وارگا سینایی، عاطفه رضوی، مایکل جیها (رییس بخش خاورمیانه کریستیز)، مدیران بانک های خصوصی و دولتی، … از آثار حراج دیدن کردند.

البته وزیر ارشاد در روز جمعه ۷ خردادماه نیز در محل حراج تهران حاضر شد و شاهد چکش خورد آثار پنجمین حراج تهران بود.

هنرمندان دیگر عرصه ها درباره حراج تهران چه گفتند؟

حراج تهران هر چند با محوریت هنرهای تجسمی برگزار می شود اما نقطه هدف و انگشت اشاره اش به سوی راهی ست که شاید بتواند الهام بخش دیگرهای عرصه های هنری کشور شود.

شهرداد روحانی و رهبر ارکستر که در روز حراج تهران به هتل آزادی آمده بود، شرکت در این حراجی را تجربه بسیار خوبی دانست و گفت: این اولین بار است که در حراج تهران شرکت دارم، از نظرم قیمت آثار در پنجمین دوره حراج تهران در مقایسه با حراجی های دیگر در خارج از کشور مناسب تر است. دیدن چنین حراجی هایی بسیار امیدوارکننده است زیرا سرمایه ها به سمت خرید آثار هنری می رود و افراد تشخیص می دهند که نسبت به آثار هنری می توانند دید اقتصادی داشته باشند.

روحانی افزود: برگزاری چنین حراجی هایی برای جامعه تجسمی تاثیر فراوان دارد، زیرا وقتی آرتیست های جوان می بینند برای آثار هنری چنین بازاری وجود دارد ترغیب می شوند که آثاری با کیفیت بالاتری ارائه دهند. درواقع با برپایی حراج هایی از این دست می توان از هنر حمایت کرد تا شاهد آثاری با تعداد و کیفیت بیشتر بود.

عاطفه رضوی بازیگر و چهره پرداز سینما و تلویزیون ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری پنجمین دوره حراج تهران و فروش آثار تجسمی گفت: من علاقه زیادی به حوزه تجسمی دارم و از نزدیک آثار هنری را دنبال می کنم، از این که در حراج تهران با تعداد بسیار زیاد جوانان که با آثار تجسمی آشنا هستند و با علاقه آن را دنبال می کنند مواجه شدم متعجب و در عین حال بسیار خوشحال هستم.

او در مورد چکش زدن همسرش حسین پاکدل در پنجمین حراج تهران گفت:حسین پاکدل تاکنون اجراهای زیادی در مراسم ها و جشنواره های مختلف داشته است، دور از انتظار نبود که او این حراج را به خوبی چکش زند. با توجه به توانایی هایش توقع من همیشه از او بالا بوده و به نظرم پاکدل به بهترین شکل ممکن اجرای حراج را انجام داد. او همیشه برای کاری که می خواهد انجام دهد تحقیق و مطالعه می کند و برای بهتر انجام دادنش بسیار زحمت می کشد.

Recent Posts

Leave a Comment

Start typing and press Enter to search

Kodak 2resized_599128_809